Založ si blog

Učitelia a Romovia

Podobne ako nemocnice sa nemôžu školy riadiť marketingovými plánmi podobnými  malým ani stredným firmám,  plány nemôžu meniť  každý školský rok.  Ich výchovné a vzdelávacie ciele sú   stanovené  dlhodobo. Nesledujú politické línie,  neprispôsobujú  sa  pružne na  denne sa meniace potreby.  Základná škola vytvára optimálny a stabilný rámec pre sústavný  zdravý psycho-fyzický  vývoj.  Na strednej škole je väčší priestor  pre vízie,  ale klasické gymnázium, reálne gymnázium, odborná škola  poskytujú stabilné podmienky pre vzdelávanie  dlhodobo overené  praxou, ustálenými  vedeckými poznatkami, či osvedčenými štátnymi osnovami predmetov. Vzdelávací priestor  negarantuje riaditeľ jednotlivej školy, ale ministerstvá.
Reformy nič nezmenili na skutočnosti, že najväčším objavom pedagogiky bolo ukázanie obrázku žiakovi namiesto slov a spojenie viacerých žiakov v „triede“ .  Doteraz žiadna reforma na tom nič nezmenila, či  už máme na mysli tabuľu, interaktívnu tabuľu, súkromné školy,  či modernizáciu.  Realizátorom  a nositeľom reformy  bol a je odjakživa učiteľ. Nie riaditeľ, manažér, minister alebo ministri, ak pripustíme možnosť zlúčenia ministerstva školstva a hospodárstva.  Neefektívna deľba práce v izolovanom školskom sektore, nespravodlivá platová politika  spôsobuje najväčšie nezrovnalosti.
Učiteľ – žiak – obsah  sú postihnutí  najčastejšími zmenami   tzv. reformovaním,  (kozmetickými úpravami).  Vzťahy medzi učiteľmi, medzi učiteľmi a riaditeľmi, medzi učiteľmi a ministerstvom, sú najmenej flexibilné.  Vyznačujú sa stabilitou, čo je brzdou školského systému.  Nemanažuje  sa  personálne obsadenie,  ekonomika, neprispôsobuje sa potrebám praxe pružne a porovnateľne  s inými odvetviami a zahraničím. Aby verejnosť mohla vychovávať svoje deti všetkými dostupnými a vhodnými prostriedkami a nemusela laicky zasahovať do štátneho školského systému, mal by popri verejných a štátnych školách na všetkých úrovniach existovať systém nezávislých, súkromných škôl.  Terajšie školy sú hybridmi  zahmleného pôvodu a zamerania podľa spoločenskej, politickej, ekonomickej objednávky.  Vznikali prevažne  zlúčením pre nedostatok financií napr. na kúrenie.  Takéto zameranie je „ úsporné“ a nikdy nie technické, všeobecné  ani iné. Reformátori v takomto prostredí nachádzajú živnú pôdu, a naviac štát im za „ rebéliu “ štedro zaplatí.
rubeľ
Životaschopnejšia   cesta  založenia školy občianskym združením, nadáciou, politickou stranou ,  akademickou spoločnosťou, a mimovládnymi neziskovými, nepolitickými  stavovskými  a profesijnými organizáciami sa nevyužíva.  Snažia sa prostredníctvom svojich prívržencov vo vláde, v politike, na vysokých školách, v médiách  reformovať  štátny školský systém a odčerpávať štátne  financie, ktoré následne neinvestujú do školstva.
Reformným krokom by bolo zlúčenie predškolskej výchovy v materských školách s prvým ročníkom základných škôl. Základná školská dochádzka by začínala od piatich rokov. Je to zodpovedajúce zrýchleniu vývoja  detí. Maturitu by  absolvovali do 18 rokov. Predĺži  sa produktívny vek „ nadol“ .
Povolenie vzdelávať svoje vlastné deti rodičia nepotrebujú,   ale bráni im v tom absencia inštitútu domáceho vzdelávania.  Rodič nemusí mať pedagogické vzdelanie ak sa rozhodne vzdelávať svoje dieťa inak ako v štátnej,  nezávislej,  a inej škole.  Takéto vzdelávanie si bude financovať bez štátnych príspevkov.  Koniec povinnej školskej dochádzky by  bol vymedzený absolvovaním štátom certifikovanej skúšky,  ktorá by bola podmienkou pre maturitu.
Činnosť rôznych „učiteľských“ iniciatív  na  podporu a koordináciu štrajkov  smerujúcich  k zatvoreniu škôl na niekoľko dní  sa neodlišuje od protestu  Romov v hlavnom meste.  Štrajkové hnutie by malo stanovovať svoje ciele uvážlivejšie.

Ako národ sme v SNP zvíťazili.

30.08.2013

Na jar roku 1944 silnelo na Slovensku (ilegálne) hnutie odporu proti režimu a vojne a situácia vyvrcholila v auguste príchodom nacistickej armády, ktorú na územie Slovenska povolal prezident Jozef Tiso. Bol to akt okupácie prosperujúceho tzv.Slovenského štátu, aký sa zopakoval aj v roku 1968. V r. 1944 ilegálna Slovenská národná rada (SNR) prevzala funkciu vojenského veliteľa [...]

Apokalyptická beštia strihá meter na Pražskom hrade

12.01.2013

Spolu s uhľobarónom Bakalom Schwarzenberg – ako členovia dozornej rady štátnej Karlovarskej Becherovky a.s. si pripravili privatizáciu tohto „Českého stříbra“ . Založili firmu SALB, a.s. a kúpili rozhodujúci balík akcií Becherovky za smiešne peniaze. Avšak ani túto smiešnu sumu nezaplatili a tak im FNM zrušil privatizačnú zmluvu. Na zásah Havla, FNM [...]

Trafená hus zagágala

16.12.2012

Prezídium Asociácie riaditeľov štátnych gymnázií SR v otvorenom liste vláde konštatuje o učiteľoch: „Oni nemajú povinnosť vnímať problémy štátneho dlhu.“ Ryba smrdí od hlavy, hlavou v žiadnom prípade nie je vláda, lebo tých tu už bolo za vyše dvadsať rokov požehnane, a to by sme museli pripustiť, že na Slovensku panuje nejaký x-hlavý drak. Tak nech páni [...]

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 139141x
Priemerná čítanosť článkov: 6957x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy